Hatay 1 Şubesi

İstiklal Marşı öğretimi çalıştayı yapıldı

Eğitim-Bir-Sen, Mehmet Akif İnan Vakfı ve İstanbul Medeniyet Üniversitesi, “İlk ve Ortaöğretimde İstiklal Marşı’nın Öğretimi” Çalıştayı düzenledi. Çalıştayda, ilk ve ortaöğretimde İstiklal Marşı’nın edebi bir metin olarak öğretimi konusu ve millî marşın öğretiminde kullanılan metin, etkinlik ve diğer materyallerin yeterli olup olmadığı tartışılırken, bu kademelerde hangi öğretim modellerinin belirlenmesi gerektiğine dair fikir, öneri ve teklifler sunuldu.

Çalıştayın açılışında konuşan Eğitim-Bir-Sen Genel Sekreteri Latif Selvi, İstiklal Marşı’nın anlaşılması, öğretilmesi ve sürdürülen hayatın dinamiklerinden biri hâline gelmesinin ancak bu türden çalışma ve müzakerelere bağlı olduğunu belirterek, “Rutinleşmiş, hiçbir anlam ifade etmeyen bir ritüelden ibaret olan uygulamalar zaman içerisinde özünü kaybeder. Hayatımızda bireysel süreçlerimizin yanı sıra, toplumsal süreçlerimiz de vardır. Bireyler bir araya gelerek toplumları oluşturuyor. Toplumların bir arada kalabilmesini temin edecek temel dinamiklere ihtiyaç var. Bunlardan biri de elbette İstiklal Marşımız olmalıdır. Şiirin, Mehmet Akif Ersoy gibi her bakımdan örnek bir şahsiyet tarafından yazılmış olması, birlik ve bütünlük içerisinde tam ittifakla millî marş olarak kabul edilmesinde büyük rol oynamıştır” dedi.

İstiklal Marşı’nı bir toplumsal mutabakat olarak değerlendiren Selvi, “Mehmet Akif Ersoy’un bütün şiirlerinin içerisinden İstiklal Marşı adeta ülkemizin toplumsal mutabakat metnidir. Ülkemizdeki her bireyin bu marşı hissederek ve kavrayarak öğrenmesi ve toplumda ortak değere dönüşebilmesi adına bu çalışmalar önemli katkılar sunacaktır” şeklinde konuştu.

Mehmet Akif İnan Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Hıdır Yıldırım, çalıştayın eğitim sistemine katkıda bulunması temennisinde bulunarak, “Mehmet Akif Ersoy ve İstiklal Marşı bizler için çok kıymetlidir. 30 yıllık bir sendika olarak, hep akademiye katkıda bulunmayı hedefledik. Bugüne kadar da bu çerçevede çalışmalarımızı sürdürdük. Umuyoruz ki düzenlediğimiz bu çalıştay da bunları takip eden bir çalışma olur” ifadelerini kullandı.

 

Düzenleme kurulu adına açılış konuşmasını yapan Prof. Dr. İsmail Güleç ise, çalıştay öncesinde bu konu üzerine yapılan çalışmaları incelediklerini kaydederek, şunları söyledi: “Biz burada bir yöntem belirleyeceğiz. Bu yöntemin sahada uygulanması, uygulama sonuçlarının paylaşılması ve değerlendirilmesi bizim yöntemimize büyük katkıda bulunacaktır. Bu bağlamda öğretmen  arkadaşlarımızın süreç içerisindeki rolü ve geri dönüşleri büyük öneme sahiptir. Bu çalıştaya katkılarından dolayı Mehmet Akif İnan Vakfı ve Eğitim-Bir-Sen’e teşekkür ediyorum.”

Üç oturum şeklinde yapılan çalıştayda Prof. Dr. Cemal Yıldız ve Dr. Mehtap Kaya “Dünyada Millî Marşların Eğitim Sistemi İçindeki Konumu”, Prof. Dr. Mustafa Kaçalin “İstiklal Marşı’nın Öğretilmesine Dair”, Prof. Dr. Leyla Uzun “Bir Metnin Duygusal Etki Gücünün İnşası: İstiklal Marşı Örneği”, Prof. Dr. İsmail Güleç “Mehmet Akif Ersoy’a Göre Bir Şiir Nasıl Okunmalı?”, Dr. Neslihan Yücelşen, Dr. Funda Yeşil “İlköğretimde İstiklal Marşı’nın Öğretimi”, Mehmet Yüzücü “Çocuklar İçin İstiklal Marşı Atlası Kitabı”, Prof. Dr. Aliye Uslu Üstten “Ortaöğretimde İstiklal Marşı’nın Öğretimi” başlıklı sunumlar gerçekleştirdi.