Haber
2018-02-23 12:31:09
"Bir Bilenle Bilge Nesil Projesi"

                                                                                       

“BİR BİLENLE BİLGE NESİL PROJESİ”

KİTAP OKUMA KOMPOZİSYON YARIŞMASI ŞARTNAMESİ

 

  • PROJENİN ADI:
  • BİR BİLENLE BİLGE NESİL PROJESİ” Kitap Okuma kompozisyon Yarışması.

 

Bu Şartname Hatay İl Milli Eğitim Müdürlüğü ve Eğitim Bir-Sen Hatay 1Nolu Şubesi ortaklığında  düzenlenen “BİR BİLENLE BİLGE NESİL PROJESİ KİTAP OKUMA KOMPOZİSYON YARIŞMASI’ nın amacını, katılım şartlarını, yarışmanın şeklini, yapılacak değerlendirme kriterlerini, verilecek ödülleri, ödül törenine ilişkin usul ve esasları kapsar.

 

  •  PROJENİN GENEL AMACI:
  • Ortaöğretim çağındaki gençlerimize ulaşarak düzenleyeceğimiz faaliyetlere aktif katılımlarını sağlamak, Gençlerimize tarihimizi ve kültürel mirasımızı, milli ve manevi değerlerimizi daha etkin şekilde tanıtmak ve okuma alışkanlığı kazandırmak.
  • PROJENİN GEREKÇESİ:

            Gençlerimizi tarihiyle, değerleriyle ve evrensel insani duyarlılıklarla yeniden buluşturulması ve medeniyetimizden, tarihimizden, kültürü- müzden ve insan zenginliğimizden kaynaklanan potansiyelimizin ortaya çıkarılması çabalarına katkı sağlamaktır. Bu temel misyon  gereği düşünerek, üreterek, geliştirerek, uygulanabilir projelerle “zaman ve mekân” bilincimizi derinlemesine idrak eden gençler yetiştirmek.

  • PROJENİN HEDEFLERİ:

 

1-      Okuma isteği uyandırarak okumayı alışkanlığa dönüştürmek

2-      Anlama ve yorumlama alışkanlıklarını geliştirmek

3-      Yazarları, eserlerini okuyarak tanımak

4-   Ortaöğretim çağındaki gençlerimize ulaşarak düzenleyeceğimiz faaliyetlere aktif 

      katılımlarını sağlamak,

5-   Gençlerimize tarihimizi ve kültürel mirasımızı, milli ve manevi değerlerimizi daha 

      etkin şekilde tanıtmak,

6-   Yazılı ve sözlü edebiyat geçmişimizi tanımaya yönelik belirlenen eserleri etüt etmek.

 

  • PROJENİN KAPSAMI (HEDEF KİTLE)

Proje, Hatay ili genelinde eğitim öğretim gören ortaöğretim  öğrencilerini kapsamaktadır.

 

  •   İL PROJE KOORDİNASYON KURULU:
  1. Kemal KARAHAN                    İl Milli Eğitim Müdürü
  2. Mustafa KÖSE                         İl Milli Eğitim Şube Müdürü
  3. İsmail BAYRAKDAR                Eğitim Bir-Sen Şube Başkanı  
  4. Mehmet Hanifi TUNCER         Eğitim Bir-Sen Yönetim Kurulu Üyesi  
  5. Mustafa DURAN                      Eğitim Bir-Sen Yönetim Kurulu Üyesi

 

  • İL DEĞERLENDİRME KURULU:
  1. Dr. Mehmet ALTINÖZ             Şube Müdürü
  2. Hasan SARI                           TOBB Müdür Yardımcısı
  3. Güney Bilge GÜR                   Edebiyat Öğretmen
  4. Yunus ASLAN                         Edebiyat Öğretmeni
  5. Abdulkadir ŞAHİN                  Tarih Öğretmeni

 

  • PROJENİN SÜRESİ

            Proje, 19 Şubat  2018 – 15  Haziran  2018 Tarihleri arasında uygulanacaktır.

  • OKUNACAK KİTAPLAR

1. Kitap Aliya İzzetbegoviç- İslami Yeniden Doğuşun Sorunları
2. Kitap Rasim Özdenören- Gül Yetiştiren Adam
3. Kitap Mehmet Akif İnan- Edebiyat ve Medeniyet Üzerine

 

  • PROJENİN UYGULANIŞI
  1. İl Proje Koordinasyon Kurulu Tarafından Belirlenen 3 kitap , İl Ve İlçe Merkezlerinde Belirlenecek Olan Orta Öğretim Seviyesindeki Öğrencilere Proje Kapsamında Danışman Öğretmenler Arayıcılığı İle Okutulur.
  2. Okuma programında her kitabın okunması ve kritiği için 25 gün, kompozisyon yazımı ve yeni kitabın öğrenciye verilmesi için 5 gün ayınlır. Yani bir kitapla ilgili faaliyet 30 gün, bir dönem toplamda 3 kitapla ilgili faaliyet 90 gün sürer
  3. Gerçekleşecek Kitap Okuma Süresi Sonunda Öğrencilerin Okudukları Eserlerle İlgili Kompozisyon Yazmaları Sağlanır.
  4. Ay içerisinde okunacak kitabın öğlencilere dağıtılmasını takip eden 25 gün içerisinde kitap okunur, takip eden 5 gün içerisinde öğrenciler ilgili kitapla alakalı kompozisyonlarını yazar ve kompozisyonlar danışman öğretmenler marifeti ile proje koordinasyon kumlu ve ilçe koordinasyon kumluna ulaştırılır.
  5. Okuma programı sürecinde danışman öğretmenler her türlü sorunda proje il-ilçe koordinasyon kurulu ile iletişime geçer.
  6. Kompozisyon yazımı ve kompozisyonlarla ilgili öğrenci derecelendirilmesi süreci Kitapları okunduğu 25 günlük süreçlerin ardından, 5 gün içerisinde kitaplarla ilgili Kompozisyonlar Ek-2 teki kağıt formatına uygun olarak bir yaprağı geçmeyecek şekilde( arkalı önlü 2 sayfa) yazılır.
  7. Kompozisyonlar öğlencilerin toplu olarak bulunduğu bir alanda danışman öğretmen nezaretinde yazılır.
  8. Her eserin okunmasının ardından yazılan kompozisyon danışman öğretmenler aracılığı il-ilçe koordinasyon kuruluna ulaştırılır.
  9. Eserlerin okunması sonucu eserlerle ilgili yazılan kompozisyonlar proje koordinasyon kurulunda toplanır.
  10. Kompozisyon değerlendirme komisyonu kurulması ve işleyişi; Proje koordinasyon kumlu tarafından dönem başında alanında yetkin öğretmenlerinden meydana gelecek komposizyon okuma komisyonu oluşturulur.
  11. Bu komisyon 5 kişilik gruplar halinde oluşturulur. Öğrenci sayısına göre oluşturulacak kompozisyon okuma komisyonu grup sayısı il koordinasyon kumlu tarafından belirlenir.
  12. Kompozisyon değerlendirme komisyonu, okunan kompozisyonların proje koordinasyonu kumluna ulaşmasını takip eden iki hafta içerisinde toplanır ve kompozisyonları Ek-3 te yer alan değerlendirme kriterlerine göre değerlendirir, değerlendirilen kompozisyonlar değerlendirme çizelgesi ile birlikte ilgililere teslim edilir.
  13. Ek-2 de verilen kompozisyon kağıdında bulunan kurum kodu ve sayısı kısmı proje koordinasyon kumlu tarafından doldurulur, öğrenci bilgileri kısmı görünmeyecek şekilde katlanır ve kompozisyonlar 5 nüsha olarak çoğaltılıp kompozisyon okuma komisyonuna iletilir. Kompozisyonların aslı proje koordinasyon kurulunda arşivlenir.
  14. Ek-2 de verilen kurum kodu; okulları ayırt etmek için verilecek rasgele sayıları, sayı kısmı; öğrenci bilgileri kısmı kapalı olacağından, kompozisyonun hangi öğrenciye ait olduğunu belirleyen sayıyı ifade eder.
  15. Bu şekilde bir öğrencinin kompozisyonunu 5 öğretmen birden değerlendirmiş olduğundan, verilen notun objektifliği sağlanmış olur.
  16. Her eserin kompozisyon değerlendirmesi sonucu elde edilen sonuçlara göre kompozisyon yazan öğlencilerin listesi oluşturulur, 5 notun ortalaması alınarak her kitaba ait kompozisyonun l.si,2.si,3.sü belirlenmiş olur.
  17. Kompozisyonlar kompozisyon ilçe değerlendirme komisyonu tarafından değerlendirilip, her eserle ilgili en iyi kompozisyonu yazanlar arasından ilçe çapında ilk üç dereceye girmeye hak kazanan öğrenciler belirlenir. Ardından il değerlendirme komisyonu tarafından ilk üç dereceye girmeye hak kazanan orta öğretim öğrencisi  il merkezinde düzenlenecek salon programında uygun görülecek olan hediyeler takdim edilir.

 

  •  PROJENİN BÜTÇESİ              

Dereceye giren öğrencilere verilecek ödül:

  1. 1000 TL
  2. 750 TL
  3. 500 TL

 

  • PROJE UYGULAMASI
  1. 22 Ocak 2018- 01 Şubat 2018 tarihleri arasında il koordinasyon kurulu tarafından kitapların belirlenmesi,
  2. 19 Şubat 2018-19 Mayıs 2018 tarihleri arasında her ay bir kitap okunup, kompozisyonlarının yazılması, derecelendirilmesi
  3. Her ayın 25.’de  ilçelerin ilk 3 kompozisyonunun komisyona teslimi.
  4. 19 Şubat - 14 Mart okuma: 19 Mart okulların ilk 3 kompozisyonunun komisyona teslimi
  5. 19 Mart - 14 nisan okuma: 19 nisan okulların ilk 3 kompozisyonunun komisyona teslimi
  6. 19 nisan - 14 mayıs okuma: 19 mayıs okulların ilk 3 kompozisyonunun komisyona teslimi
  7. 15 Mayıs 2018 – 15 Haziran 2018 arasında belirlenecek bir tarihte illerde salon programı yapılması, şeklinde gerçekleşir.
  •  İLETİŞİM

Proje ile ilgili her türlü destek ve bilgi alma işlemleri için aşağıdaki iletişim bilgileri kullanılabilir:

 

İl Milli Eğitim Tel   : 0326 227 68 68

Eğitim Bir-SenTel:  0326 216 30 59 -  0506 700 03 25 

PROJE İLE İLGİLİ SUNU DOSYASI İÇİN TIKLAYINIZ

YÖNERGE VE DEĞERLENDİRME FORMU İÇİN TIKLAYINIZ

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ PROTOKOLÜ

 

KOMPOZİSYON KAĞIDI ÖRNEĞİ

MEMUR-SEN
KONFEDERASYONU
EĞİTİMCİLER BİRLİĞİ
SENDİKASI
Zübeyde Hanım Mahallesi Sebze Bahçeleri Caddesi No:86
Altındağ - Ankara / TÜRKİYE
Tel : 0.312 231 23 06 Faks : 0.312 230 65 28
ebs@ebs.org.tr
Copyright © Eğitim Bir Sen